maandag 4 maart 2019

Eerste wedstrijd van het seizoen

Na een goede winter waarin ik mij ten opzichte van vorig jaar veel sterker voelde moest ik het nu alleen nog bewijzen en dat het al goed zit met de vorm heb ik vandaag kunnen bewijzen!

Vandaag de eerste koers van het seizoen in Sint Truiden, 108km met 141 deelnemers en mijn eerste wedstrijd bij de Elite zonder contract/beloften.
Na ongeveer 18km was er al een kopgroep weg waar ik de slag gemist had en ben ik met iemand anders naar de kopgroep toegereden, na een toch wel pittige achtervolging van ongeveer 18km hebben we de aansluiting kunnen maken bij de kopgroep van zo’n 12 man.

Na ongeveer 50km in de kopgroep kon ik het helaas niet meer volgen maar omdat we toch een voorsprong van bijna 4 minuten hadden opgebouwd bleef ik mijn eigen tempo rijden om zo ver mogelijk te komen. Ik moest nog 22km alleen rijden terwijl het kaarsje langzaam uitging, in de laatste ronde kwamen er nog wat renners overheen maar het peloton ben ik nog voorgebleven en ben ik in mijn eerste koers bij de elite zonder contract/ belofte 26e van de 141 geworden na een lange dag in de aanval. 


Dus zelfverzekerd gaan we volgende week naar de eerste klassieker van het jaar. De Ronde van Zuid-Holland over 172km!

1 opmerking: