woensdag 17 augustus 2016

Tour de Junior

Tour de Junior - 2016

Dag 1

Oke, niet zo slim gereden in de eerste wedstrijd, te veel op kop geweest en het tempo er lekker ingehouden dat dan weer wel, maar zo win je geen meerdaagse.
De eindsprint van kop af aan aangegaan en geeindigd als 8e.
Morgen maar eens anders aanpakken.

Dag 2

Bergtijdrit

Voor het eerst een bergtijdrit. Ik ga veel te snel van start waardoor ik aan het eind, waar het nog even wat steiler gaat verrast word.
Toch nog een 3e tijd weten neer te zetten.

Avondetappe

Ik heb er een harde koers van gemaakt vanavond, in de 17e ronde ofzo weggereden.
Gele trui en heel wielervereninging Eemland achter me aan op jacht om me terug te halen.
Misschien iets te vroeg weggereden en 5 ronden voor het eind hebben ze me terug gepakt en ben ik  uiteindelijk 13e geworden in de sprint. 
Wel veel punten gepakt voor de Groene trui en die heb ik dus te pakken.
 In het algemeen klassement van plaats 4 naar plaats 7 maar slechts 1sec verloren op de nummer 1 dus totaal 5 sec goed te maken voor het Geel.


Dag 3

Klassieker

Vandaag de klassieker over 67km, hele wedstrijd goed van voren gereden en weer veel gaten dicht gereden. Ook zelf wat aanvalspogingen gedaan.
De Groene trui moest ik in de 5 tussensprints verdedigen met 4x1e en 1x2e plek is dat goed gelukt, waarmee ik nu totaal 34punten heb en 11 punten voorsprong op de nummer 2.

De laatste 2 km verliepen heel chaotisch en mijn benen waren ook aardig op, dus niet zo een goede eindsprint en 23e geworden, wel nog steeds 7e in het algemeen klassement, alleen 4sec verloren op de Gele trui.


Dag 4

Bergtijdrit en Avondetappe

Iets te veel ingehouden aan het begin van de klim en op 600e van een seconde 4e geworden....

Vanavond het criterium gehad. Weer goed van voren, wat gaten dichtgereden en heb mijn Groene trui weer sterk verdedigd. Heb nu iets van 44 punten en de voorsprong met de nummer 2 in het algemeen klassement vergroot. Eindsprint zat ik niet echt lekker en dus weer secondes verloren op het Geel en dat is nu 15seconden geworden...


Dag 5

Individuele Tijdrit en Avondetappe

1e plaats in de tijdrit met een tijd van 5:11 dus een gemiddelde van rond de 44 en een grote sprong gemaakt in het klassement van plaats 7 naar plaats 2.

Avondetappe vooral besteed aan het uitbreiden van mijn voorsprong voor de Groene trui om deze veilig te stellen. 5 van de 6 tussensprints als eerste over de streep en 1 tussensprint als 3e.



Dag 6

De laatste dag over de 'Champs Elysee' van Achterveld

Iedereen is moe na een hele week koers en ook mijn benen hebben er geen zin meer in.
Een aanval op de Gele trui, zat wel in mijn plan, maar het tempo wordt te hoog gehouden om echt weg te kunnen rijden.
Nog wel wat puntjes gepakt voor de Groene trui, maar was eigenlijk niet meer nodig want die zit al stevig op mijn schouders.

Het was een enorm geslaagde, leerzame en gezellige week met als resultaat een 3e plaats algemeen in het bolletjes trui klassement, een 2e plaats in het algemeen klassement en een 1e plaats in het punten klassement en daarmee heb ik dus ook de Groene trui.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten