maandag 8 augustus 2016

Grote Prijs van Mehlingen

Grote Prijs van Mehlingen, 07-08-2016


Mooi weer, 28 graden en klaar voor mijn eerste wedstrijd in Duitsland.
Nou ja, klaar eigenlijk niet helemaal, want ik heb flink wat spierpijn in mijn benen door alle bergtrainingen van de afgelopen dagen in de Eifel. Maar dat leverde wel weer wat records op, namelijk 2 kom's op Strava.

Een mooi rondje van 7,5 km in de Grote Prijs van Mehlingen met een totaal van 52,5 km.
Wat klimmetjes en afdalingen erin

Eerst maar eens de eerste ronde in het peloton meegereden en gesprint om de eerste premies, gewoon om te kijken hoe het gaat met de spierpijn.
Ging eigenlijk wel goed, dus bedacht mij om de tweede ronde er maar vandoor te gaan.
In de afdaling ging het niet helemaal goed en ik belandde in de berm, waardoor ik gelijk weer achterin het peloton kwam te zitten, die ronde werd de premiesprint dus ook niets..
Een ronde later de oversteek gemaakt naar 2 ontsnapte renners en met zijn drieen even op kop gereden, helaas wilde geen van de andere twee de kop overnemen, dus ben ik bij hun weggereden.

Uiteindelijk ben ik solo gefinisht met ruim 3 minuten voorsprong op de twee achtervolgers en bijna 7 minuten op het peloton.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten