woensdag 9 mei 2018

Course De La Paix

Afgelopen week ben ik met de nationale selectie afgerezen naar Tsjechie voor een meerdaagse wedstrijd, Course de La Paix

De eerste etappe was een zware etappe van 101km en ruim 1.600 hoogtemeters, doordat ik het niveau een beetje onderschat heb heb ik mezelf opgeblazen en moeten lossen en uiteindelijk 84e geworden.

Etappe 2A was een tijdrit van 11.2km over een glooiend parcour. Helaas was dit mijn slechtste tijdrit van het seizoen, ik kon niet in mijn ritme komen door het glooiende parcour en ondanks dat mijn ketting vastsloeg een mooie 26e plaats behaald en iets gestegen naar plek 79 in het klassement.

Etappe 2B was erg chaotische wat mij niet ligt, in het begin goed van voren maar toen de nerveuse afdalingen kwamen mijzelf af laten zakken naar achteren. Door een zware valpartij in de laatste 3km lagen er erg veel renners op de grond en kwamen de renners met bosjes binnen, hierdoor 1 plekje gestegen naar plek 78

In etappe 3 was mijn doel voor de vroege vlucht, direct na de neutralistatie reed ik weg met een pool en nog iemand van de nederlandse selectie maar na 6km op een stukje voor het peloton gereden te hebben ons terug laten zakken omdat dit zonde van de energie is. Zo'n 800 meter later reed er een grotere groep weg en ik zat mee, na 40km en een max voorsprong van 1 minuut werden we terug gepakt net voordat we de eerste van de 2x lange en steile berg moesten beklimmen. Hierdoor lag het tempo mij iets te hoog maar doordat ik mijn eigen strakke tempo op een mooi cadans bleef rijden snokte ik alles renners stuk voor stuk op. Aangezien afdalen niet mijn pluspunt is kwam helaas de helft weer terug.
De 2e keer dezelfde berg ben ik in een groepje bovenop de berg gefinist en gestegen naar een 72e plek algemeen.

Etappe 4 was echt een slagveld: eerst moesten 4x dezelfde steile berg en daarna nog 2x een langere en steile berg beklimmen. Helaas was dag 4 een dag te veel en was ik helemaal op en zakte ik weer terug naar een 84e plek.

Ondanks dat dit mijn eerste wedstrijd is op dit niveau en mijn eerste wedstrijd met zoveel klimmen ben ik erg tevreden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten