zondag 19 augustus 2018

8e in de Valkenburg Klimclassic

8e vandaag in de eerste klassieker na een lange tijd en de eerste keer weer dat de vorm top is.

De Valkenburg klimclassic, 105km door het mooie maar zware Limburg. In de neutralisatie kon in me goed van voren houden alleen toen het vrijgegeven werd had ik moeite met het tempo omdat ik altijd nog even in moet komen in de wedstrijd dus wat naar achteren gezakt maar later weer naar voren gereden.

Met nog zo'n 50km te gaan weggereden met nog 2 man en een voorsprong van rond de 35seconden. Toen er 1 iemand moest lossen doordat ik en de andere het tempo wat opvoerde pakten we al snel een voorsprong van rond de 1 minuut. In de laatste ronde van 15km hadden we een voorsprong van 1 min 20 maar de benen waren al aardig op en voelde het aan alsof de kramp er elk moment in kon schieten toen de medevluchter wegreed heb ik niet te gek gedaan en mijn eigen tempo gereden voordat ik mezelf op zou blazen. Helaas naderde het peloton al snel en kwamen er 2 groepjes van 3 aan. Met nog 3km te gaan werd ik ingehaald door 1 groepje van 3 en op de laatste slotklim de laatste 700m werd ik nog ingehaald door 1 groepje van 3.

Erg jammer want het podium was erg dichtbij maar met een mooie 8e plaats en strijdend ten onder gegaan ben ik erg tevreden over vandaag

Foto: Theo Gelissen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten